Heeft u een krap budget om uw bedrijf te promoten? Hier zijn een aantal creatieve, goedkope marketingideeën die de bank niet zullen breken.
Ten eerste, zorg voor een aantal basisprincipes Voordat u begint, is het de moeite waard om de tijd te nemen om ervoor te zorgen dat u de basis van uw kleine zakelijke marketing op orde heeft.
Begrijp uw Unique Selling Proposition Uw Unique Selling Proposition (of USP) is de eigenschap die uw bedrijf onderscheidt van de massa. Het kan een speciale functie of dienst zijn die alleen u aanbiedt, of gewoon een benadering van werken die u onderscheidt. Hier zijn enkele voorbeelden van USP’s:
Een timmerman met een unieke garantie van 10 jaar op zijn werk Een webdesigner die gespecialiseerd is in e-commerce bedrijven Een bakkerij die al zijn ingrediënten betrekt van lokale biologische boerderijen Als je eenmaal weet wat je USP is, kun je het in alles wat je doet inbouwen, inclusief je elevator pitch!
Perfectioneer je elevator pitch Een elevator pitch is uw antwoord op de vraag “Dus, wat doet u?” – Het is een snelle, overtuigende beschrijving van uw bedrijf dat uw USP benadrukt en hopelijk interesse en verder gesprek zal uitlokken. Een elevator pitch kan bijvoorbeeld zijn:
“Ik ben eigenaar van een bakkerij genaamd Lovely Cakes die biologische feest- en bruidstaarten maakt – al onze ingrediënten zijn 100% biologisch en tegen een duurzame prijs ingekocht bij lokale boerderijen. Heb je gehoord van Reed farms? Dat is waar we onze eieren vandaan halen.
Zorg ervoor dat het niet te ingestudeerd klinkt.
Als je deze basis eenmaal op orde hebt, zul je verbaasd zijn over alle plaatsen waar je je elevator pitch en USP online en offline kunt gebruiken. U kunt aangepaste versies gebruiken voor uw sociale mediaprofielen, voor reclameteksten en voor flyers of visitekaartjes die u maakt, en ze zullen dienen als een geweldige basis voor de rest van uw marketingactiviteiten.
9 goedkope marketingideeën 1. Doe iets geweldigs op sociale media Tijd is geld, dus als u niet genoeg tijd hebt om een reeks nieuwe sociale profielen of strategieën voor uw bedrijf te creëren, waarom vindt u dan niet gewoon één eenvoudig, geweldig ding dat u goed kunt doen op sociale media. Dit zolderverbouwingsbedrijf post bijvoorbeeld video’s van al hun voltooide projecten.
2. Organiseer wedstrijden of doneer een prijs Iedereen houdt ervan om iets te winnen, dus een geweldige, goedkope manier om uw merk naar buiten te brengen is door een wedstrijd te organiseren voor iets dat mensen echt willen – of dat nu een gratis product of dienst van u is, of gewoon een populaire prijs. Als je mensen iets laat doen in ruil voor hun deelname (zoals het liken en delen van je pagina, zich inschrijven voor je nieuwsbrief of gewoon hun e-mailadres geven), zul je de vruchten plukken zonder de bank te breken.
3. Breng uw logo in de echte wereld Online herkenning is belangrijk, maar vergeet niet om uw merk ook in de “echte” wereld te laten zien! Drukwerkreclame, visitekaartjes, artikelen in tijdschriften/kranten en corporate branding op evenementen zijn allemaal goede ideeën – en ze hoeven niet duur te zijn. Probeer een paar goedkope offline guerrillamarketingideeën om uw merk naar buiten te brengen.
4. Schakel uw familie en vrienden in als pleitbezorgers van uw bedrijf Vrienden en familie zijn niet alleen een waardevolle bron van advies; ze zijn ook een geweldige, gratis bron voor het opbouwen van uw merk. Bewapen ze met visitekaartjes, flyers en andere hulpmiddelen die ze nodig hebben om uw bedrijf te promoten bij de mensen die ze dagelijks ontmoeten en mee omgaan. Het is een geweldige, goedkope manier om uw kring te verbreden en uw bedrijf te introduceren bij mensen die er anders misschien niet vanaf hadden geweten.
5. Ga naar netwerkevenementen Het gebruik van sociale media en het opbouwen van je digitale netwerken is belangrijk, maar vergeet ook het traditionele “face-to-face” netwerken niet! Je hoeft niet eens te kijken naar dure, alleen voor leden toegankelijke groepen, want er zijn tal van kleinere, meer betaalbare evenementen op sites als meetup.com die je kunt overwegen. Het bijwonen van een netwerkevenement kan een geweldige manier zijn om je reputatie te vergroten, relaties op te bouwen en nieuwe zakelijke kansen te vinden, dus neem een stapel visitekaartjes mee en word een met je elevator pitch voordat je gaat. En bekijk een aantal van onze top netwerk do’s en don’ts om je van tevoren voor te bereiden.
6. Organiseer een meetup of een koffieochtend voor je klanten Netwerken is niet alleen leuk voor jou – het is ook superbelangrijk voor je klanten. Dus waarom zou je het hen niet makkelijker maken om met elkaar te netwerken door je eigen, low-budget meetup of regelmatige koffieochtend te organiseren? Stel je kantoor open, zoek een betaalbare ruimte om te huren of spreek gewoon af in een café voor een uur of twee, nodig je klanten uit, zet de espresso klaar en kies een onderwerp waar iedereen het over kan hebben. Maak er dan een regelmatig terugkerend evenement van dat iedereen in zijn agenda kan zetten, en overweeg om afwisselend als gastheer op te treden om de kosten laag te houden.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |