Missgeen
Image default
Aanbiedingen

Contextuele advertentie-audit: aanbevelingen en checklist

website development costs

Alleen constant bezig met het optimaliseren van contextuele advertenties kunt u de kwaliteit ervan garanderen. Met een uitgebreide analyse kunt u de effectiviteit van advertenties vergroten, fouten vermijden en het budget “leegmaken”. Aan de hand van deze checklist analyseren we de bestaande strategie niet alleen voor nieuwe klanten, maar doen we ook halfjaarlijks een interne audit bij klanten die we al geruime tijd uitvoeren.

AANBEVELINGEN

Vergeet niet om de positieve punten te benadrukken om de controledoelstelling te behouden.

Leg uit welke indicatoren en in welke mate tekortkomingen en fouten worden gevonden. Als fouten onder verschillende controlepunten vallen, leg dan uit hoe ze elk van de punten beïnvloeden.

Laten we aanbevelingen doen voor het oplossen / wijzigen van de gevonden tekortkomingen en fouten.

Opereren met ervaring. Een klant heeft bijvoorbeeld geen tool gebruikt en we hebben positieve ervaringen met vergelijkbare klanten die deze tool gebruiken. En vice versa: als de ervaring negatief is, raden we aan iets uit te schakelen.

Sluit de audit af met beknopte conclusies en aanbevelingen.

CONTROLEER LIJST

SCHAT DE STRUCTUUR VAN RECLAME CAMPAGNES (RC)

Wordt de campagnescheidingslogica nageleefd: op basis van de inhoud van de site, op basis van het vraagniveau, op basis van de vraagwarmte;

Zijn de RK’s handig genoemd: staat de richting, het verkeerstype, eventueel geo etc. aangegeven?

 Zijn de campagnes onderverdeeld in zoeken en thematisch: impressies op zoek- en thematische sites worden uitgevoerd in het kader van de bijbehorende pk.

Komt de interne inhoud van de campagnes overeen met hun namen: zijn de instellingen correct ingesteld, zijn de zoekopdrachten specifiek voor dit onderwerp geselecteerd, enz.

Is de indeling naar regio’s: of het nodig is om te verdelen, of de huidige indeling gerechtvaardigd is, of deze samenvalt met het niveau van de vraag;

Wat zijn de voordelen van een duidelijke structuur?

Duidelijke structuur van campagne- en advertentiegroepnamen => unieke advertenties;

Mogelijkheid tot snelle puntwisselingen, evenals aansturing van de RK;

Snelle analyse van statistieken + analysegegevens.

TARIEF ADVERTENTIE CAMPAGNES INSTELLINGEN

Of DRF en auto-expanding (Google broad match) worden gebruikt: zo ja, bekijk de statistieken en beoordeel de noodzaak om uit te schakelen;

Is het weergaveschema geconfigureerd: is de doelgroep verloren; zijn er tariefaanpassingen in de tijd;

Worden bodaanpassingen gebruikt: per apparaattype, voor sociaal-demografische groepen, voor sitepubliek;

Is het redelijk om weergavestrategieën te gebruiken: is de keuze optimaal voor een bepaald type advertentiecampagne en plaatsingsdoelen, zijn er dagelijkse limieten, worden deze bereikt; wanneer de dagelijkse limieten zijn bereikt, zijn de tarieven optimaal voor deze strategie;

Worden advertentieplaatsingen op het netwerk effectief gebruikt: worden sites van lage kwaliteit uitgesloten? Zijn bewust ineffectieve sites uitgesloten?

Of de frequentielimiet voor advertenties is geconfigureerd voor een unieke gebruiker op het netwerk;

Zijn de targetings in de netwerkcampagnes correct geselecteerd: zijn ze consistent met het toegewezen budget en plaatsingsdoelen, wordt de mogelijke dekking van de campagne gemist;

Of het verzamelen van statistische gegevens (Metrics, Analytics) is geconfigureerd: is de metrische teller gespecificeerd in de advertentie-instellingen, is de koppeling met Google Analytics geconfigureerd, is het importeren van conversies naar uw account vanuit Google Analytics geconfigureerd? of de advertentie is uitgeschakeld wanneer de site niet beschikbaar is, of u utm-tags, autocodering of een AdWords-trackingsjabloon gebruikt.

Of automatische regels en scripts worden gebruikt in Adwords om advertentievertoningen te optimaliseren.

BEOORDEL DE SEMANTISCHE KERN

Is de semantische kern diepgaand uitgewerkt: komt de diepgang van uitwerking van geneste queries overeen met de huidige vraag, worden alle mogelijke synoniemen en varianten van zinsdelen gebruikt;

Zijn de trefwoorden relevant: of de trefwoorden overeenkomen met de inhoud van de site;

Zijn alle noodzakelijke uitsluitingszoekwoorden toegevoegd: zijn er advertentievertoningen uitgevoerd op geneste niet-gerichte zoekopdrachten;

Is de groepering correct: de zoekwoorden zijn voldoende gedetailleerd gegroepeerd zodat elke advertentie relevant is en niet de status ‘weinig vertoningen’ heeft;

Worden er verschillende soorten trefwoordmatching en operatoren gebruikt: woordvormen worden indien nodig vastgesteld, er wordt rekening gehouden met stopwoorden; maakte een cross-backing-track.

BEOORDEL DE KWALITEIT VAN ADVERTENTIES

Zijn de teksten en titels relevant: alle titels beantwoorden aan het verzoek van de gebruiker en bevatten trefwoorden in de advertentie (terwijl de normen van de literaire taal niet worden geschonden – de juiste woordvolgorde, de afwezigheid van de oorspronkelijke vorm van het werkwoord); de informatie in de advertentie is niet verouderd en is niet in tegenspraak met de informatie op de site.

Zijn de landingspagina’s relevant: de landingspagina’s (landingspagina’s) komen overeen met het verzoek van de gebruiker;

Zijn de advertenties aantrekkelijk voor de klant: de advertentie geeft de voordelen van de dienst of het product aan, de USP wordt aangegeven, de prijzen kunnen worden aangegeven, is er een hoge klikfrequentie (CTR) voor de gebruikte advertenties;

Beschikbaarheid van mobiele advertenties;

Of er A / B-testen van advertenties worden uitgevoerd;

Worden alle mogelijke extensies gebruikt: de advertentie bevat verduidelijkingen, snelle links met beschrijvingen, weergegeven links, contacten (visitekaartje, adressen, telefoonnummers), gestructureerde beschrijvingen, prijzen;

Worden alle mogelijke soorten advertenties gebruikt: tekst-, tekstbeeld-, responsieve, responsieve display-advertenties, beeldadvertenties, video, Gmail;

Zitten er fouten in de advertentieteksten: typefouten, grammaticale fouten, correct gebruik van sjablonen.

Zijn er fouten op de site: 404- en 503-fouten in de URL.

CONTROLEER OF U DE MOGELIJKHEDEN VAN CONTEXTUELE ADVERTENTIE MAXIMAAL GEBRUIKT:

  • Is de analysecollectie geconfigureerd? Is het bijhouden van doelen geconfigureerd op de site? Is e-commerce geconfigureerd voor online winkels? Zijn de huidige instellingen correct?
  • Als het aandeel van de oproepen hoog is, wordt dan call tracking gebruikt?
  • Als het aandeel hits via e-mail hoog is, wordt dan e-mailtracering gebruikt?
  • Is remarketing geconfigureerd? Werken de instellingen correct?
  • Wordt zoekremarketing gebruikt?
  • Gebruikt u feedcampagnes: dynamische zoekcampagnes, dynamische remarketing?
  • Als het bedrijf producten verkoopt, zijn er dan productcampagnes geconfigureerd?
  • Gebruiken netwerkcampagnes alle mogelijke targetingtypen om hun plaatsingsdoelen te behalen?
  • Als er een CRM-contactendatabase is, worden dan de juiste RC’s gebruikt?
  • Als het bedrijf een geolocatie heeft, worden dan de bijbehorende hyperlocated advertentiecampagnes gebruikt?
  • Worden video-extensies gebruikt in RC’s in een netwerk?
  • Zijn Gmail-advertenties geconfigureerd?
  • Is de site geoptimaliseerd voor weergave op mobiele apparaten? Is er een mobiele promotiestrategie?
  • Gebruikt u automatiserings- en optimalisatiesystemen voor reclamecampagnes?

Een bekwame volledige audit van contextuele advertenties helpt een specialist om de kosten te optimaliseren en manieren te vinden om gericht verkeer te genereren, en een klant – om er zeker van te zijn dat zijn budget efficiënt wordt besteed, vooral als het de bedoeling is om het budget naar boven of beneden te wijzigen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

web developer

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html